The Weeknd steekt 7 miljoen dollar (ruim 5,7 miljoen euro) van zijn eigen vermogen in zijn Super Bowl-show. De artiest heeft dit extra geld nodig, omdat hij graag de show wil maken die hij altijd al voor ogen had, meldt Billboard donderdag.

De zanger, die eigenlijk Abel Makkonen Tesfaye heet, besloot zelf geld bij te leggen, nadat bekend was geworden dat hoofdsponsor Pepsi en andere sponsoren hun budgetten dit jaar verkleinen en minder geld uitgeven aan commercials rondom de Super Bowl.

De zanger legt uit dat hij zijn eigen geld in de show wil steken om het publiek te laten zien wat hij altijd voor ogen heeft gehad. “Ik wil heel graag mijn fans vermaken, die nu allemaal thuiszitten”, zegt Tesfaye. “Daarom moet het een filmische ervaring worden en de Super Bowl is daar het perfecte moment voor.”

Zijn manager laat tevens weten dat een optreden tijdens de jaarlijkse Americanfootballwedstrijd al tijden op de verlanglijst stond. “Maar het gebeurde een paar jaar eerder dan we hadden verwacht.”

The Weeknd wil niet bekendmaken welke nummers hij op 7 februari gaat zingen en waaraan zijn miljoenen precies besteed worden. Op 5 februari, twee dagen voor zijn Super Bowl-optreden, verschijnt er een verzamelalbum met zijn grootste hits.

Tijdens de editie van 2020 traden Jennifer Lopez en Shakira op. De show werd door maar liefst 102 miljoen mensen bekeken.