De metro-ingang Beurs op de hoek van de Coolsingel en de Binnenweg, 1970

Voor het gebouw van het Rotterdamsch Nieuwsblad staat een bassin met bootjes voor kinderen ter gelegenheid van de Manifestatie C70.
Rotterdam kiest voor de viering van het zilveren bevrijdings- en wederopbouwfeest ‘de communicatie’ als thema. De stad wil communiceren met haar bewoners. Niet alleen door informatie aan de burgers te verstrekken maar ook door hun mening te horen. Rotterdammers en bezoekers moeten in contact gebracht worden met de stad en de stormachtige ontwikkeling die Rotterdam heeft doormaakt sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
De naam van deze manifestatie luidt dan ook ‘Communicatie 70’, kortweg C’70. Het Rotterdamse bestuur wil zijn gasten in ‘een gezellige en ongedwongen sfeer’ laten zien wat na vijf-en-twintig jaar bouwen tot stand is gekomen. Het logo van de manifestatie bestaat o.a. uit de letter C waarin een wereldbol draait met daarop twee tekeningen van de stad die de wederopbouw symboliseren: de Euromast met havens en de Lijnbaan.
Het thema communicatie en het verbindende element tussen stad en bewoner komt niet geheel uit de lucht vallen. Twee jaar eerder is geconstateerd dat Rotterdammers allerminst enthousiast zijn over de resultaten van de wederopbouw en de leefbaarheid van de binnenstad.
De fotograaf is H.M. Vrijmoet en de foto komt uit het Stadsarchief Rotterdam. De informatie komt eveneens uit het Stadsarchief Rotterdam.
Met Medewerking van Rotterdam van toen
No votes yet.
Please wait...