De Franse zanger Charles Aznavour staat voor een auto bij de hoofdingang van het Hilton aan de Kruiskade,1967
Uit het Vrije Volk van 20 maart 1967:
AZNAVOUR formidabel als altijd
(Van een onzer verslaggevers)
Charles Aznavour heeft gisteravond in de Rotterdamse Doelen zijn 2400 man grote publiek tot wild enthousiasme gebracht.
Haast tweeëneenhalf uur stond de grote kleine Franse zanger op het podium met als enig decorstuk een hoge kruk en al die tijd wist hij zijn gehoor te boeien. Applaus kwam er als de eerste maten van zijn chansons klonken en applaus was er steeds al voordat de laatste maten wegstierven.
Aznavour heeft gul aan zijn opdracht voldaan: een programma met vele en uitsluitend door hem zelf geschreven chansons; had hij in sommige gevallen de tekst niet geschreven, dan was toch altijd nog de compositie van zijn hand, zoals in het prachtige Que c’est triste venise en La Bohème.
In het laatste nummer manipuleerde Aznavour met een grote zakdoek, die hij aan het slot op de grond liet dwarrelen. Een jonge fan van Aznavour rende daarop van de vijfde rij naar voren en griste de witte lap weg en bleef er gedurende de rest van het optreden enthousiast mee vlaggen naar de zanger. Het enthousiasme van het publiek heeft Aznavour gebracht tot een formidabele show. Maar ook het Rotterdamse concertgebouw zelf werkte aan het succes mee. Aznavour verklaarde na afloop dat hij zelden in zo’n inspirerende omgeving had opgetreden, ook niet als het om concerten ging voor een groter publiek.
De fotograaf is Ary Groeneveld en de foto komt uit het Stadsarchief Rotterdam. De informatie komt via delpher.nl uit het Vrije Volk van 20 maart 1967.
Met medewerking van Rotterdam van toen

