Op de Coolsingel bij de Binnenweg staat een bassin met bootjes voor kinderen ter gelegenheid van de Manifestatie C70, 1970
Rotterdam kiest voor de viering van het zilveren bevrijdings- en wederopbouwfeest ‘de communicatie’ als thema. De stad wil communiceren met haar bewoners. Niet alleen door informatie aan de burgers te verstrekken maar ook door hun mening te horen. Rotterdammers en bezoekers moeten in contact gebracht worden met de stad en de stormachtige ontwikkeling die Rotterdam heeft doormaakt sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
De naam van deze manifestatie luidt dan ook ‘Communicatie 70’, kortweg C’70. Het Rotterdamse bestuur wil zijn gasten in ‘een gezellige en ongedwongen sfeer’ laten zien wat na vijf-en-twintig jaar bouwen tot stand is gekomen. Het logo van de manifestatie bestaat o.a. uit de letter C waarin een wereldbol draait met daarop twee tekeningen van de stad die de wederopbouw symboliseren: de Euromast met havens en de Lijnbaan.
Op het terrein van het voormalige Heliportterrein bij de Ahoy-hallen staat een Lunapark met kermisattracties. De Euromast is voor de gelegenheid verhoogd met de Spacetower en brengt bezoekers in een ronddraaiende lift op 180 meter hoogte. Een geheel overdekt dolfinarium drijft in de Leuvehaven en kan 1000 bezoekers per voorstelling ontvangen. De tribunes en het bassin van dit Dolfirodam zijn gebouwd op een aantal samengebrachte schepen. Verder staan overal in het centrum eethuisjes en caféetjes met terrassen en paviljoentjes van uiteenlopende aard. In één van deze paviljoens kan iedereen zich laten fotograferen met de door Feyenoord op 6 mei 1970 gewonnen Europacup. Bij de hoek van de Binnenweg en de Coolsingel staat een bassin waarin kinderen in een bootje kunnen varen.
De fotograaf is H.M. Vrijmoet en de foto komt uit het Stadsarchief Rotterdam. De informatie komt eveneens uit het Stadsarchief Rotterdam.
Met medewerking van Rotterdam van toen